tisdag 3 maj 2011

Marcus: Ta hand om dig

Vi får ofta in frågor rörande vilka produkter jag använder. Hur jag, det tidvis stressiga och omständliga arbetet till trots lyckas behålla både lyster och fräschör. Det är egentligen ganska enkelt:

Jag börjar oftast dagen med att lägga på en tunn foundation av Hiltifett. (Tänk, jag och min favvomaskin använder samma produkt, fniss fniss). Sen lokaliserar jag någon riktigt ingrodd krypgrund under kulvertarna nere i T-banan. Helst ska den innehålla riktigt sprött byggdamm och luft som inte vädrats på duktiga två decennier. Där brukar jag sedan krypa ner och böka om riktigt ordentligt med hammarborren på högsta varv så allt gammalt ovädrat damm far runt som en tromb och bildar en tunn hinna med jämngrått sediment över hela kroppen. Sen låter ja bara svetten och mina övriga utsöndringar i lugn och ro få härda samman de två komponenterna till en spröd patina. Svårare än så behöver det inte vara.

Just den här looken "gruvbrand/olycka i smörjgrop" har ju blivit lite av mitt signum. Trivs jättebra och den är heller inte särskilt svår eller arbetsam att få till. Enda nackdelen är att jag vid utdraget övertidsarbete tenderar att börja flagna. Fast har en lösning på gång i form av en moisturizer jag gjort själv på alkogel och våtservetter.

Billigt. Naturligt. Fräscht.


2 kommentarer:

Surbullen sa...

Hur ska jag som kontorsråtta på bästa sätt anamma denna look? Eller har du någon annan idé om vad som skulle passa en sån som mig?

Marcus Sköld sa...

Surbullen:
Förlåt, ibland går jag alldeles upp i mig själv och glömmer att alla inte är lika privilegierade som jag när det kommer till förutsättningar och gratisprodukter i jobbet.
Skulle säga att det hänger rätt mycket på din egen vilja och ambitionsnivå. Nisse säger att jag lika gärna skulle kunna jobba som optiker och förmodligen vara lika skitig för det. Om du ger dig ner i källaren på det där kontorskomplexet kommer du säkert hitta utrymmen och material som kan hjälpa dig nå maximal manlig patina på nolltid. Det är lite som vi säger inom tennisen: in i skiten bara.