onsdag 11 maj 2011

Nils: Jag bygger fult.

Det slår mig ibland att jag bygger fult. Inte så att jag är en usel hantverkare men jag tycker ofta det ser för jävligt ut. Jag kan inte erinra mig att jag någon gång, i mitt jobb, byggt något jag tyckt varit riktigt fint. Varför har alla människor så vedervärdig smak när det kommer till materialval? Jag antar att jag kanske kliver på ett par nyrenoverade tår här men fy fan jag är trött på vita stora plattor i ett badrum. Jag fullkomligt hatar denna likriktade trend. Och den tar ALDRIG slut. Alla ska ha skiten. Det är därför jag väljer att leva utan badrum. Det är tvättfat och passa på när det regnar som gäller för min del.

Det tar emot att säga det men Marcus har ett väldigt fint badrum. Besök honom gärna för att se hur det SKA se ut. Jag skulle vilja visa en bild men jag är rädd för min påverkan på Sveriges befolkning när det gäller inredningstrender. Lägger jag upp en bild och säger att det är så det ska se ut då ska ju ALLA ha det så. Så kan vi ju inte ha det. Men besök gärna Marcus, han har öppet 24/7.

Ibland är det jobbigt när människor lyssnar för mycket på vad jag säger.

Nu ska jag dricka kaffe.

1 kommentar:

Per sa...

Som fd rivare, så fick man ofta se beställningslistan uppsatt på dörren. De som avvek från mallen var alkisar och medelålders tanter av utomnordiskt ursprung. De föredrog dock ännu värre saker. Vinröd verkar vara en färg som endast dessa gillar. Hur man kan bo i "landet lagom", med dessa två alternativ, kan man undra. Helt fantasilöst och förutsägbart smaklöst kan inte vara lagom.