tisdag 30 augusti 2011

Hägersten, Stockholm, 20110830

Hej Nils

Så sant, vattnet i älven flyter på men i vattnet i Långsjön är det stiltje. Nu i en sinnesfrid som jag inte känt av på tider så känns det som att det är dags att redogöra för mitt uppbrott. För det var ju så som det skedde i mars att jag nästan gick av på mitten av frustration och allmänt jobbhat att jag efter två usla dagar på jobbet gick in till chefen och sade upp mig. Inledde en uppsägningstid som jag avslutade den sjätte maj. Total frihet infann sig. En skön period av stiga upp när jag vill och läsa bok mitt på dagen. Ni gnuggade på som vanligt, du slutade för skolning dock. Svävade iväg till Götet. Marcus och Basse är kvar i träsket. Ett träsk jag nu tillfälligt återbesöker efter en nästan fyra månaders ledighet. För allt blir ju slentrian, även det glada livet på soffan. Så för att åter känna glädjen i mitt privilegierade tillstånd så gick jag med på chefens förfrågan om att hoppa in för Marcus då denne är på en oförtjänt och sen semester. Första dagen rolig, den andra en påminnelse och den tredje blir förmodligen inledningen på en väntan på att åter få hänga av sig blåstället.

Det är också sant, att allt har ett slut. Visst har byggidioternas tid tillsammans i de hjärndödas dal varit fylld av skratt och vansinne men det underliggande missnöjet kunde inte hållas under ytan länge till. Det är dags för Byggidioterna att sätta tänderna i något nytt. Vi får se vart denna förändringens tid leder oss.

/Robert

3 kommentarer:

Burgschki sa...

gud så vackert. applåder.

Medelklassman sa...

jag måste få ge en eloge till det nya sidhuvudet. Det var det coolaste jag sett sedan jag vet inte när.

The essence of cool.

Nils G sa...

Medelklassman: Det är ju såklart inte vi som designat sidan utan min alldeles fantastiska flickvän. Katten även kallad.

www.kitzekatze.blogspot.com
www.saraandreasson.se