fredag 2 september 2011

Lindholmen, Göteborg, 20110902

Hej Marcus och Robert.

Trevligt att höra från er och att ni mår väl?

Jag förstår inte riktigt men av breven att döma så är du, Robert, tillbaka på jobbet? Hur kunde det gå så fel? Jag trodde vi lagt detta bakom oss. Måste jag ändra din titel till arbetare nu? Känns så jävla våren 2011 om du frågar mig. Du skriver att det är dags för Byggidioterna att sätta tänderna i något nytt och med det menar du väl plural. Eller?

När jag slutade hos er(!) förutspådde jag ett kaos utan dess like och en ansvarsflykt vilken motsvarigheten kanske aldrig sett dagens ljus. Det glädjer mig att se att jag inte var inne på helt fel linje. Jag vill höra mer om era professionella och, för all del personliga, misslyckanden. Hur går det med Basse? Har han fått tummen ur röven med busskortet, förlåt, körkortet än?

Jag har precis hoppat på min byggutbildning, ja man kan utbilda sig inom yrket, och det går bra. Vi räknar, räknar, räknar och räknar. Jag hade inte räknat (!) med att intelligensnivån skulle öka avsevärt runt omkring mig i och med bytet av miljö men där misstog jag mig grovt. De här människorna kan faktiskt BÅDE plus och minus, mao inget för er grabbar.

Marcus. Det finns ett sätt att leva med det ansvar som arbetsledarrollen tvingar på en och det är att faktiskt jobba. Du borde prova. Det känns mycket lättare när dagen är slut om man faktiskt utfört något. Jag menar de där sittfeta timmarna, hukandes under instrumentbrädan i Jumpyn, KAN ju bytas ut mot lite plattsättning eller för all del ordergivning.

För övrigt var det trevligt med ordleken du (Marcus) ägnade dig åt i brevet. Jag var nästan säker på att det var jag som flyttat till Göteborg men det verkar som jag hade fel.

Er tillgivne vän / Nils

Ps. Vad tycker ni om kattens jobb med sidan? Det är nästan så Marcus ser lite snyggare ut bara därför.
Ds.

Inga kommentarer: