tisdag 13 september 2011

Sparbanksvägen, Stockholm 20110913

Tja Griftan!

Nej Nils, min status är fortfarande civil. Efter mitt två veckor och två dagar långa gästspel återfaller jag nu igen till lättja och cynisism. Och detta med glädje. Träffade Marcus idag, han var rödgråten över att livet inte går så bra för honom. Han babblade om livets problem och Elfver och andra skithögar han måste tampas med. Jag lät honom gråta av sig en stund mot min axel varpå jag tecknade åt Basse att dra en roundhousekick i ryggen på an. (det sista var lögn, men det kunde ha varit roligt... sparka på de som ligger va, å sen ett high five liksom) Nåväl, dit jag vill komma är att han inte har någon plan. Inget, han är fast. Han kommer att dö med en murslev i handen och ett vattenpass i... ja, du vet. Du vet de sorgligaste fallen av alkoholister, då en alkis föser en ännu värre alkis i en rullstol över Fruängens torg. Det är Marcus och Basse, och vem det är som sitter i rullstolen är väl ganska klart vid det här laget.

Vad det gäller sidan och Kattens jobb kan jag bara säga att hon är en klippa. (mmm pläd... lissom) Snyggt, jag gillar sleven. Jag ska gästspela i oktober också, kanske hon vill bli min lärling? Jag ska lära henne allt jag kan. Och under de övriga sju och en halv timmarna den dagen får hon ta tag i skiten och informera mig om vad vi egentligen ska göra på det där skitstället.

Hejdårå

1 kommentar:

Nils G sa...

Jag vet inte om det är en så bra idé att du lär henne det du kan.

Jag vet inte om det var en så bra idé att du lärde MIG det du kan.